Znów zabieramy cię w podróż wprzeszłość.
Tym razem to początek lat 90. Wtelewizji właśnie leciała reklama margaryny Rama, w powietrzu czućwymieszany zapach gotujących się obiadów, nie inaczej jest uciebie, mama tłucze schabowe. Wczoraj wieczorem umówiłeś się zkolegą, macie spotkać się o 11:00 pod trzepakiem.Zsynchronizowaliście elektroniczne zegarki co do sekundy. Nie możeszsię spóźnić. Zakładasz buty, wieszasz rolki na szyi, lub kuuciesze sąsiadów zjeżdżasz w nich po schodach. Wychodzisz nadwór. Słychać gwar dzieci wymieszany z ćwierkaniem setek wróbli,jakiś sąsiad naprawia poloneza młotkiem, całość dźwiękówwzmacnia echo odbijane od ścian budynków. Twoje rolki też dodająswoje, plastikowe kółka nie pracują najciszej. Co się dziwić,wytrzymały już nie jedno...
Rozwój elektroniki, zmianyprzyzwyczajeń, powszechna kariera zawodowa, spowodowały zmianyspołeczne, przez które opisany wyżej scenariusz jest już tylkowspomnieniem.
Wspomnienie to kluczowe hasło, któreprzyświecało nam przy projektowaniu komunikacji wizualnej ilogotypu Rolkomania. Grafika w kolorach gum do żucia to znakrozpoznawszy. Płynne linie to optyczne odejście od grafikikomputerowej. Dają one wrażenie grafiki przygotowanej odręcznie.Ponadto są podkreśleniem ruchu oraz świetnie komponują się zkształtem pewnych, istotnych w tym sporcie części ciała.
Trendy w projektowaniu przychodzą,odchodzą, z czasem się powielają. Mimo, że całośćzaprojektowana została w oparciu o trendy sprzed kilku dekad, todziś, wygląda bardzo świeżo i atrakcyjnie. Naszym zdaniem, jeśliprojekt niesie jakąś wartość, porusza wspomnienia czy emocjeautomatycznie staje się bardziej uniwersalny i długowieczny.