Sławny Bibendum popularnie zwany też ludzikiem Michelin początkowo był tylko maskotką firmy, ale z biegiem lat zaczął być kojarzony z marką, co finalnie zaowocowało tym, że stał się nierozłącznym elementem marki oponiarskiej.
Postać jaką chcemy wykreować musi posiadać szczególne cechy, które przemówią do określonego odbiorcy. Musimy zawsze pamiętać o tym, aby potencjalny odbiorca chciał się zidentyfikować z daną postacią, poczuł z nią więź emocjonalną. Wtedy wiemy, czujemy, że dany towar bądź usługa trafi w nasze wewnętrzne potrzeby. Rolą Brand Hero jest wzbudzenie zaufania dla marki, ale może również pełnić rolę "wentyla bezpieczeństwa", aby trochę rozluźnić podejście do produktu, uprzyjemnić patrzenie na dany produkt. Bo jaką inną rolę pełni Bibendum? Jaką mielibyśmy mieć przyjemność patrzenia na oponę - to przecież kawałek bezdusznej gumy, która na dodatek się marnuje po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów. A teraz kojarzymy markę z uśmiechniętym ludzikiem, który na pewno zadbał o to, że w chwilach grozy sprawi, że nie wylądujemy na drzewie :)
Zacznijmy od szkiców...
Przy tym projekcie chcieliśmy sobie wymyślić przyjaznego robocika, którego głównymi zadaniami było by bycie miłym, zabawnym szczeniaczkiem - zabawką. Inteligentnym robotem, który otwiera nową erę interaktywnych zabawek dla dzieci. Po chwili namysłu okazało się, że było by jeszcze ciekawiej gdyby robocik miał swojego przyjaciela. Tak powstał .......
Poniżej widać jak ciekawie można się pobawić teksturami. Każdy z modeli różni się jedynie kolorem powłoki, a efekt końcowy w każdym przypadku jest diametralnie różny. Osobiście podoba mi się wersja z trawy :)
Sprawdź video poniżej jak materiał zachowuje się na animacji.
Zobacz inne nasze projekty