NOBO BAGS & ACCESSORIES - identyfikacja wizualna oraz kampanie reklamowe

Pozostając w tematyce fashion, zamieniamy modę dziecięcą na damską i tym samym mamy do zaprezentowania projekt dla NOBO. 
NOBO to marka, która tworzy wyjątkowe projekty torebek, które cechują oryginalność, świetna jakość, przemyślany design, niekonwencjonalne materiały oraz skrupulatna dbałość o każdy szczegół. Gama produktów jest naprawdę szeroka, z czym poniekąd musieliśmy się zmierzyć.

Jaki był zakres prac? Byliśmy odpowiedzialni za tworzenie komunikacji wizualnej marki NOBO, ale także opracowaliśmy dodatkowe materiały, takie jak katalog, pocztówkę, vouchery, kalendarz, billboardy, grafiki na social media, czy też montaż filmu promującego najnowszą kolekcję marki.

Ale zacznijmy od początku. Poprowadzenie komunikacji wizualnej mając już gotowe niektóre elementy jest z pewnością wyzwaniem, ponieważ należy się dostosować do podjętych wcześniej decyzji projektowych, wzbogacając projekt o nowe propozycje i zachowując przy tym spójny przekaz. Mieliśmy już logotyp, oparty na obłym foncie, a także wersje wzbogacone o hasła BAG & ACCESSORIES i COLLECTION. Natomiast brakowało pozostałych składowych identyfikacji. Stworzyliśmy księgę znaku, która określa sposób użytkowania istniejących, a także nowych, zaproponowanych przez nas elementów identyfikacji marki. Dla zachowania możliwości dopasowania komunikacji wizualnej NOBO do innej stylistyki, do składania tekstów towarzyszących znakowi marki, zaproponowaliśmy rodzinę kroju literniczego Baloo Bhaina 2, zaś dodatkowym fontem jest Rastella, krój o typowo dekoracyjny charakterze. Dodatkowo, zaprojektowaliśmy sygnet, który zawiera wszystkie litery nazwy NOBO zamknięte w okręgu, co daje duże pole do popisu, tworząc na jego podstawie wzór dla marki. 
Bazując na wyżej wymienionych decyzjach, powstał projekt wizytówki. Kolorystyka klasyczna, czarno-biała. Delikatny, dekoracyjny pattern i widoczny, prosty logotyp. Stonowany i elegancki projekt, który będzie ponadczasowy. Analogicznie powstała reszta podstawowych akcydensów i gadżetów, gdzieniegdzie wybijając sygnet marki poprzez skalę, ale zachowując stonowaną kolorystykę.
Wzór nie tylko sprawdzi się przy materiałach graficznych, ale także ozdobi podszewki torebek czy elementy opakowań marki.
Przy pracy nad pozostałymi elementami, bazowaliśmy na wysokiej jakości zdjęciach z sesji fotograficznej, co bardzo usprawniło tworzenie poszczególnych materiałów graficznych, a w znacznym stopniu katalog z produktami NOBO.
W katalogu jesień/zima 2021 postawiliśmy na zdjęcia, które pięknie prezentują torebki NOBO, w towarzystwie żywych barw. Głównym zadaniem było zestawienie gotowych materiałów ze sobą, aby wspólnie tworzyły całość oraz pokazanie wariantów torebek w postaci packshotów. Projekt okraszyliśmy wcześniej wspomnianymi fontami, wykorzystując dekoracyjną odmianę, a także wplatając sygnet marki. Dodatkowe elementy dopełniają zdjęcia, nie wybijając się na pierwszy plan. Katalog jest modowy i oddaje charakter nowej kolekcji torebek. 
Jak widać stylistyka podstawowych akcydensów marki różni się od zastosowanej na pozostałych materiałach graficznych, ale poprzez klasyczny wydźwięk identyfikacji wizualnej, jesteśmy w stanie płynnie wkomponować stałe elementy graficzne marki NOBO w tak energetyczną odsłonę kolekcji. I o to chodziło :)

W tożsamej stylistyce powstały kolejne elementy, takie jak pocztówka, voucher czy kalendarz.

Koncept graficzny na przedstawienie kolekcji jesień/zima 2021 sprawdza się w wielostronicowej formie, jak i w jednostronicowej, czy zwyczajnie na mniejszych formatach. Główną rolę odgrywa zdjęcie z produktem, a pozostałe elementy są dopełnieniem, które nie odbiera uwagi od klu programu. :)

A czy grafika odnajdzie się na wielkim formacie? Oczywiście! Stworzyliśmy kilka billboardów, które zapowiadają wielkie otwarcie Showroomu NOBO w Łodzi. W minimalistycznej odsłonie, ale intrygując produktem oraz barwą.

Powoli kończąc artykuł, powrócimy do czarno-białej kolorystyki, ale z neonowym twistem. Dla NOBO tworzyliśmy graficzne odsłony czasowych akcji, jak chociażby Black Friday. Materiały zostały wykorzystane na stronie internetowej marki oraz na kanały społecznościowe, czy to w formie postów, czy relacji.
Oprócz czasowych akcji promocyjnych, na stronie internetowej mamy jeszcze materiały promujące aktualną kolekcję torebek. Stworzyliśmy grafiki na bazie zdjęć z sesji fotograficznej, w celu ekspozycji nowej kolekcji torebek na stronie www.
A na deser, mamy montaż spotu kolekcji jesień/zima 2021 w naszym wykonaniu. Podobnie, jak przy katalogu czy banerach, bazowaliśmy na wysokiej jakości materiałach dostarczonych przez markę. Zatem proces montowania ujęć w całość był bezproblemowy i szybki w wykonaniu. Obraz cieszy oko, sceny przechodzą płynnie, zaskakując różnorodnością stylistyki produktów i stylizacji. Mimo zmiennych aranżacji oraz zestawień kolorystycznych, poszczególne kadry tworzą spójną historię, a uwaga widza jest wciąż podtrzymana. Spot zagościł na stronie internetowej marki, jako baner, wyświetlając się naprzemiennie z wyżej zaprezentowanymi grafikami.

Zachęcamy do oglądania, a także do odwiedzenia strony internetowej marki i poznania całej kolekcji torebek NOBO: www.nobobags.com

Zainteresował Cię ten projekt? Zadzwoń do nas!

Odwiedź nas
Przyjedź i poznaj nas osobiście
Wyślij e-mail
Napisz do nas, czego potrzebujesz
Zadzwoń
Skontaktuj się z nami bezpośrednio
Uprzejmie informujemy, że dane osobowe podane przez Państwa w niniejszej korespondencji będą przetwarzane i administrowane przez Reequest-Piotr Byliński z siedzibą w Łodzi przy ul. Wróblewskiego19/34 w celu przyjęcia, realizacji oraz ewidencjonowania niniejszego zapytania i nie będą udostępniane innym odbiorcom. Informujemy, że posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednak odmowa ich podania uniemożliwi przetworzenie treści zapytania.

Dział graficzny

Joanna Juszczak
Elżbieta Łuchniak
Karolina Kołodziejczyk

Dział 3D

Michał Głowacki
Dominik Janyszek

Dział IT

Andrzej Kirushyn