NOBO to marka, która tworzy wyjątkowe projekty torebek, które cechują oryginalność, świetna jakość, przemyślany design, niekonwencjonalne materiały oraz skrupulatna dbałość o każdy szczegół. Gama produktów jest naprawdę szeroka, z czym poniekąd musieliśmy się zmierzyć.
Jaki był zakres prac? Byliśmy odpowiedzialni za tworzenie komunikacji wizualnej marki NOBO, ale także opracowaliśmy dodatkowe materiały, takie jak katalog, pocztówkę, vouchery, kalendarz, billboardy, grafiki na social media, czy też montaż filmu promującego najnowszą kolekcję marki.
Ale zacznijmy od początku. Poprowadzenie komunikacji wizualnej mając już gotowe niektóre elementy jest z pewnością wyzwaniem, ponieważ należy się dostosować do podjętych wcześniej decyzji projektowych, wzbogacając projekt o nowe propozycje i zachowując przy tym spójny przekaz. Mieliśmy już logotyp, oparty na obłym foncie, a także wersje wzbogacone o hasła BAG & ACCESSORIES i COLLECTION. Natomiast brakowało pozostałych składowych identyfikacji. Stworzyliśmy księgę znaku, która określa sposób użytkowania istniejących, a także nowych, zaproponowanych przez nas elementów identyfikacji marki. Dla zachowania możliwości dopasowania komunikacji wizualnej NOBO do innej stylistyki, do składania tekstów towarzyszących znakowi marki, zaproponowaliśmy rodzinę kroju literniczego Baloo Bhaina 2, zaś dodatkowym fontem jest Rastella, krój o typowo dekoracyjny charakterze. Dodatkowo, zaprojektowaliśmy sygnet, który zawiera wszystkie litery nazwy NOBO zamknięte w okręgu, co daje duże pole do popisu, tworząc na jego podstawie wzór dla marki.