Logo

czym jest?
Funkcje znaku graficznego
Czy wiesz, 偶e obraz jest przetwarzany w naszym m贸zgu 60 000 razy szybciej ni偶 tekst?
Zaskakuj膮ce, prawda? A czy wiesz te偶, 偶e 90% informacji trafiaj膮cej do m贸zgu to jej cz臋艣膰 wizualna? To w艂a艣nie dlatego gdy robisz szybki, poranny przegl膮d prasy pierwszym, na czym skupiasz uwag臋, s膮 obrazki. Tak samo zreszt膮 robisz patrz膮c na plakaty reklamowe, opakowania produkt贸w czy ok艂adki ksi膮偶ek 鈥 zanim jeszcze zaczniesz czyta膰 zawart膮 na nich tre艣膰, Tw贸j m贸zg zd膮偶a ju偶 bardzo dobrze zapozna膰 si臋 z obrazkami i na ich podstawie oceni膰 czy co艣 jest dobre, czy z艂e.

Ta sama zasada dotyczy si臋 Twojej firmy 鈥 zanim klient przeczyta o tym, jak doskona艂e s膮 Twoje produkty, najpierw jego uwaga skieruje si臋 na logo.

Gdy oceni je 藕le 鈥 trudno b臋dzie zatrze膰 to pierwsze wra偶enie.
W jaki spos贸b pracujemy nad LOGO?
Tak na prawd臋 zaczynamy od kubka dobrej kawy, lub herbatki z cytryn膮 :). Najwa偶niejsze aby uwolni膰 my艣li i sprawi膰, 偶e g艂owa sama zaczyna produkowa膰 pomys艂y. Podczas ataku pomys艂贸w dobrze jak w pobli偶u znajdzie si臋 mazak i kawa艂ek czystej tablicy... przyda si臋 by naszkicowa膰 nieudolny pomys艂. 
Kiedy ju偶 wszyscy kiwaj膮 g艂ow膮 na "TAK" popijaj膮c kolejny 艂yk kawy zabieramy si臋 za projektowanie... 
G艂贸wny cel
Szczeg贸艂owy brief
Szczeg贸艂owy brief to  rzadko艣膰, ale ju偶 jest dobrze, kiedy klient wie czego chce, a jeszcze lepiej je艣li wiemy czego nie chce ;).
Bardzo cz臋sto spotykamy si臋 z sytuacj膮, 偶e klient jednak nie wie do ko艅ca jak ma wygl膮da膰 logo jego wymarzonej firmy. S膮 r贸wnie偶 i tacy, kt贸rzy bardzo dobrze przygotowali si臋 do lekcji i nawet zrobili szkic na serwetce w kawiarni. Tak czy inaczej zawsze siadamy przy jednym stole, aby porozmawia膰 o ca艂ym projekcie. Jest to rozmowa nie tylko o kolorach i czcionkach, ale bardzo cz臋sto rozmowa schodzi na zupe艂nie inne tematy. Poznajemy si臋 - to jest jeden  najciekawszych element贸w tej wsp贸艂pracy. Staramy si臋 pozna膰 Ciebie, 偶eby jak najlepiej dopasowa膰 do Ciebie to co wyjdzie nam spod palc贸w i myszki :)
research
Inspiracje i skojarzenia
Tak, robimy rozeznanie jak firmy z bran偶y si臋 prezentuj膮, jakie stosuj膮 rozwi膮zania. Nie 艣ci膮gamy z nich, ale wymy艣lamy co艣 lepszego.
To podstawowy element przy poznaniu zagadnienia. Najciekawsze w naszej pracy jest to, 偶e mo偶emy tak wiele si臋 dowiedzie膰 o BARDZO r贸偶nych bran偶ach. To szalenie interesuj膮ce pozna膰 jak ca艂kowicie r贸偶ne potrafi膮 walczy膰 o swojego klienta. Nie zamykamy si臋 na konkretne bran偶e co nie znaczy, 偶e mamy kilka swoich ulubionych, gdzie zawsze mo偶na si臋 wykaza膰 szalon膮 kreatywno艣ci膮.

narz臋dzia
O艂贸wek czy myszka?
Niestety o艂贸wek powoli odchodzi do lamusa, ale za to mamy tablety, gdzie r贸wnie 艂atwo si臋 projektuje :) 
Tak na prawd臋 narz臋dzie dobierane jest w trakcie burzy przy tworzeniu. Chodzi o to by uzyska膰 jak najlepszy efekt. Przy projektowaniu logo istotne jest by zachowa膰 podstawowe zasady przy jego tworzeniu. 
proces
Trzymamy si臋 kilku podstaw
Stosuj膮c si臋 do prostych zasad jest 艂atwiej, nie tylko przy tworzeniu logo...
Projektuj膮c logo stosujemy kilka prostych zasad, kt贸re zawsze powinny wyst膮pi膰. Powinny, bo je艣li nie wyst膮pi膮, a logo z jaki艣 niezbadanych przyczyn podoba si臋 klientowi... nic z tym ju偶 dalej nie robimy... Oczywi艣cie je艣li logo nam si臋 nie podoba taki projekt nawet nie wyjdzie z naszych skrzynek pocztowych.  

Kolory
U偶ywamy maksymalnie 2-3 kolor贸w do stworzenia logotypu. Za du偶o kolor贸w w logo cz臋sto odbija si臋 na kosztach produkcji, kt贸rej cena zale偶y w艂a艣nie od ilo艣ci u偶ytych barw. To nie jest oczywi艣cie jedyny pow贸d. Zbyt du偶a liczba kolor贸w mo偶e by膰 przyt艂aczaj膮ca i odci膮ga膰 uwag臋. Dzia艂a to na niekorzy艣膰 rozpoznawania marki. Jak my艣limy o zimnym gazowanym napoju i patrzymy na kolor czerwony to jaka marka Ci si臋 kojarzy? Czy r贸wnie偶 masz ochot臋 na CocaCole? 
   
Gradienty i inne efekty specjalne
Zawsze unikamy gradient贸w w logo. To jest jedna z podstawowych zasad, przy jego tworzeniu. Przej艣cie kolor贸w z niebieskiego do czerwonego - nie, nie, nie ;). I mo偶e jeszcze to tego bia艂y efekt "glow" albo cie艅? Please NO!    

Czcionka
Wyb贸r czcionki jest zawsze jednym z trudniejszych element贸w pracy. Za ka偶dym razem chcemy, 偶eby kr贸j zastosowanego pisma by艂 inny... ale... musi pasowa膰 do bran偶y dla jakiej jest projektowane. Inaczej b臋dzie dla firmy projektuj膮cej silniki do helikopter贸w, a inaczej dla salonu sukni 艣lubnej. S膮 pewne standardy dekodowania przez cz艂owieka kroj贸w pisma co r贸wnie偶 jest niezwykle pomocne przy procesie projektowania. 

Sygnet
Cz臋sto zdarza si臋, 偶e nazwa przedsi臋biorstwa zupe艂nie nie kojarzy si臋 z bran偶膮 w jakiej funkcjonuje. Tu dobrym przyk艂adem mo偶e by膰 du偶a polska firma DRUTEX, kt贸ra zajmuje si臋 produkcj膮... okien. Gdyby nie sygnet, czyli grafika obok loga nikt, by nawet nie pomy艣la艂 czym firma si臋 zajmuje. Oczywi艣cie m贸wimy o osobie, kt贸ra nigdy nie s艂ysza艂a o tej firmie, kt贸ra ostatnio zmieni艂a swoje logo, ale nadal sygnet firmy utrzymuje si臋 w klimacie okien. 

Pierwsze wra偶enie
Pierwsze wra偶enie jest tylko raz i staramy si臋 zawsze pytamy si臋 wzajemnie jakie mamy. Je艣li na pocz膮tku pojawiaj膮 si臋 dobre wibracje - jeste艣my "w domu". 
dobre logo
to podstawa...ale...
B膮d藕 dobrze widoczny, b膮d藕 rozpoznawalny, b膮d藕 po偶膮dany, b膮d藕 lubiany.
Wszelkie dzia艂ania dotycz膮ce projektowaniu logo, od艣wie偶eniu loga czy w og贸le rebrandingu marki s艂u偶膮 przede wszystkim poprawieniu widoczno艣ci i rozpoznawalno艣ci Twojej marki. Pami臋taj jednak, 偶e to tylko logo. Tak naprawd臋 b臋dzie to tylko etykieta produkt贸w i us艂ug jakie dajesz ludziom i 艣wiatu. To liczy si臋 najbardziej. Warto my艣le膰 o porz膮dnym logo w momencie, gdy masz ju偶 gotowy produkt. 

Najpierw produkt potem marketing... nigdy odwrotnie. 

Poznaj nasze projekty, kt贸re zawiera艂y mi臋dzy innymi zaprojektowanie logotypu. 
  
Nasze projekty
  • Wszystko
  • Kreacja wizualna
  • Internet
  • Grafika 3D
  • Produkcja reklamy
Zobacz wi臋cej
Zwi艅