Logo

czym jest?
Funkcje znaku graficznego
Czy wiesz, że obraz jest przetwarzany w naszym mózgu 60 000 razy szybciej niż tekst?
Zaskakujące, prawda? A czy wiesz też, że 90% informacji trafiającej do mózgu to jej część wizualna? To właśnie dlatego gdy robisz szybki, poranny przegląd prasy pierwszym, na czym skupiasz uwagę, są obrazki. Tak samo zresztą robisz patrząc na plakaty reklamowe, opakowania produktów czy okładki książek – zanim jeszcze zaczniesz czytać zawartą na nich treść, Twój mózg zdąża już bardzo dobrze zapoznać się z obrazkami i na ich podstawie ocenić czy coś jest dobre, czy złe.

Ta sama zasada dotyczy się Twojej firmy – zanim klient przeczyta o tym, jak doskonałe są Twoje produkty, najpierw jego uwaga skieruje się na logo.

Gdy oceni je źle – trudno będzie zatrzeć to pierwsze wrażenie.
W jaki sposób pracujemy nad LOGO?
Tak na prawdę zaczynamy od kubka dobrej kawy, lub herbatki z cytryną :). Najważniejsze aby uwolnić myśli i sprawić, że głowa sama zaczyna produkować pomysły. Podczas ataku pomysłów dobrze jak w pobliżu znajdzie się mazak i kawałek czystej tablicy... przyda się by naszkicować nieudolny pomysł. 
Kiedy już wszyscy kiwają głową na "TAK" popijając kolejny łyk kawy zabieramy się za projektowanie... 
Główny cel
Szczegółowy brief
Szczegółowy brief to  rzadkość, ale już jest dobrze, kiedy klient wie czego chce, a jeszcze lepiej jeśli wiemy czego nie chce ;).
Bardzo często spotykamy się z sytuacją, że klient jednak nie wie do końca jak ma wyglądać logo jego wymarzonej firmy. Są również i tacy, którzy bardzo dobrze przygotowali się do lekcji i nawet zrobili szkic na serwetce w kawiarni. Tak czy inaczej zawsze siadamy przy jednym stole, aby porozmawiać o całym projekcie. Jest to rozmowa nie tylko o kolorach i czcionkach, ale bardzo często rozmowa schodzi na zupełnie inne tematy. Poznajemy się - to jest jeden  najciekawszych elementów tej współpracy. Staramy się poznać Ciebie, żeby jak najlepiej dopasować do Ciebie to co wyjdzie nam spod palców i myszki :)
research
Inspiracje i skojarzenia
Tak, robimy rozeznanie jak firmy z branży się prezentują, jakie stosują rozwiązania. Nie ściągamy z nich, ale wymyślamy coś lepszego.
To podstawowy element przy poznaniu zagadnienia. Najciekawsze w naszej pracy jest to, że możemy tak wiele się dowiedzieć o BARDZO różnych branżach. To szalenie interesujące poznać jak całkowicie różne potrafią walczyć o swojego klienta. Nie zamykamy się na konkretne branże co nie znaczy, że mamy kilka swoich ulubionych, gdzie zawsze można się wykazać szaloną kreatywnością.

narzędzia
Ołówek czy myszka?
Niestety ołówek powoli odchodzi do lamusa, ale za to mamy tablety, gdzie równie łatwo się projektuje :) 
Tak na prawdę narzędzie dobierane jest w trakcie burzy przy tworzeniu. Chodzi o to by uzyskać jak najlepszy efekt. Przy projektowaniu logo istotne jest by zachować podstawowe zasady przy jego tworzeniu. 
proces
Trzymamy się kilku podstaw
Stosując się do prostych zasad jest łatwiej, nie tylko przy tworzeniu logo...
Projektując logo stosujemy kilka prostych zasad, które zawsze powinny wystąpić. Powinny, bo jeśli nie wystąpią, a logo z jakiś niezbadanych przyczyn podoba się klientowi... nic z tym już dalej nie robimy... Oczywiście jeśli logo nam się nie podoba taki projekt nawet nie wyjdzie z naszych skrzynek pocztowych.  

Kolory
Używamy maksymalnie 2-3 kolorów do stworzenia logotypu. Za dużo kolorów w logo często odbija się na kosztach produkcji, której cena zależy właśnie od ilości użytych barw. To nie jest oczywiście jedyny powód. Zbyt duża liczba kolorów może być przytłaczająca i odciągać uwagę. Działa to na niekorzyść rozpoznawania marki. Jak myślimy o zimnym gazowanym napoju i patrzymy na kolor czerwony to jaka marka Ci się kojarzy? Czy również masz ochotę na CocaCole? 
   
Gradienty i inne efekty specjalne
Zawsze unikamy gradientów w logo. To jest jedna z podstawowych zasad, przy jego tworzeniu. Przejście kolorów z niebieskiego do czerwonego - nie, nie, nie ;). I może jeszcze to tego biały efekt "glow" albo cień? Please NO!    

Czcionka
Wybór czcionki jest zawsze jednym z trudniejszych elementów pracy. Za każdym razem chcemy, żeby krój zastosowanego pisma był inny... ale... musi pasować do branży dla jakiej jest projektowane. Inaczej będzie dla firmy projektującej silniki do helikopterów, a inaczej dla salonu sukni ślubnej. Są pewne standardy dekodowania przez człowieka krojów pisma co również jest niezwykle pomocne przy procesie projektowania. 

Sygnet
Często zdarza się, że nazwa przedsiębiorstwa zupełnie nie kojarzy się z branżą w jakiej funkcjonuje. Tu dobrym przykładem może być duża polska firma DRUTEX, która zajmuje się produkcją... okien. Gdyby nie sygnet, czyli grafika obok loga nikt, by nawet nie pomyślał czym firma się zajmuje. Oczywiście mówimy o osobie, która nigdy nie słyszała o tej firmie, która ostatnio zmieniła swoje logo, ale nadal sygnet firmy utrzymuje się w klimacie okien. 

Pierwsze wrażenie
Pierwsze wrażenie jest tylko raz i staramy się zawsze pytamy się wzajemnie jakie mamy. Jeśli na początku pojawiają się dobre wibracje - jesteśmy "w domu". 
dobre logo
to podstawa...ale...
Bądź dobrze widoczny, bądź rozpoznawalny, bądź pożądany, bądź lubiany.
Wszelkie działania dotyczące projektowaniu logo, odświeżeniu loga czy w ogóle rebrandingu marki służą przede wszystkim poprawieniu widoczności i rozpoznawalności Twojej marki. Pamiętaj jednak, że to tylko logo. Tak naprawdę będzie to tylko etykieta produktów i usług jakie dajesz ludziom i światu. To liczy się najbardziej. Warto myśleć o porządnym logo w momencie, gdy masz już gotowy produkt. 

Najpierw produkt potem marketing... nigdy odwrotnie. 

Poznaj nasze projekty, które zawierały między innymi zaprojektowanie logotypu. 
  
Nasze projekty
  • Wszystko
  • Kreacja wizualna
  • Internet
  • Projektowanie 3D
  • Produkcja reklamy
Zobacz więcej
Zwiń