Identyfikacja wizualna firm

czym jest?
Identyfikacja wizualna - cel
Strona wizualna Twojej firmy ma wpływ na pierwsze wrażenie jakie wywołuje u odbiorców. Możemy sprawić, że będzie ono takie, jakie chcesz.
Aż 72% Polaków badanych przez CBOS stwierdza, że wygląd ma duży wpływ lub wręcz przesądza o powodzeniu zawodowym i osobistym człowieka. Skoro więc tak wielką wagę przywiązujemy do ludzkiej zewnętrzności, z łatwością tę samą miarę przykładamy do marek, z którymi spotykamy się na co dzień. A więc i do Twojej marki.
W jaki sposób pracujemy nad identyfikacją wizualną?
Tworzenie identyfikacji wizualnej zawsze zaczynamy od rzeczy najbardziej podstawowych – logotypu, papieru firmowego, wizytówki, projektu ulotki, etc.

Jeśli po jakimś czasie będziesz miał chęć na więcej, z radością przejdziemy z Tobą przez dalsze stopnie wtajemniczenia, tworząc unikatowy byt rynkowy zwany Twoją Niepowtarzalną Marką.
główny cel
Szczegółowy brief
Brief - czyli spis najważniejszych aspektów dotyczących Twojej firmy. 
Zanim przystąpimy do pracy najważniejsze jest przygotowanie birefu czyli opisu najważniejszych elementów dotyczących samej firmy, czy marki. Musimy dowiedzieć się przede wszystkim co to jest za produkt, poznać jego najważniejsze cechy a przynajmniej zalety :). Grupa odbiorców czyli TARGET - to bardzo często najważniejszy element przy tworzeniu identyfikacji wizualnej. Jeśli bardzo dobrze poznamy odbiorcę, będziemy w stanie popatrzeć na produkt jego oczami, będzie łatwiej zorientować się jak do niego dotrzeć. Jak go przekonać do produktów czy usług danej marki. 
 
wizerunek
Spójność wszystkich elementów
Jedną z ważniejszych cech identyfikacji jest spójność materiałów marketingowych 
Niekiedy spotykamy się z bardzo lekkomyślnym podejściem firm, które nie zawsze dbają o spójność wizerunku. Szukając oszczędności często zmieniają agencje, lub grafików co powoduje, że ich materiały są "od sasa do lasa".

Patrząc na takie materiały wiemy, że będziemy mieli wiele do zrobienia, a co za tym idzie powiększymy sobie pole do popisu :). 

Spójność Materiałów ściśle wiąże się z budowaniem zaufania klienta. Klient czuje, że skoro firma przywiązuje uwagę do najmniejszego detalu to zapewne bardzo dobrze zostanie obsłużony lub będzie zadowolony z zakupu danego towaru.
Elementy
dobrej identyfikacji
Identyfikacja wizualna może obejmować każdy element w firmie i poza nią.
Identyfikacja wizualna firmy jest podstawowym narzędziem w kreowaniu wizerunku marki na rynku. Tworząc identyfikację określamy w jaki sposób ma wyglądać wizytówka, papier firmowy, ale także elementami identyfikacji wizualnej może być strój pracowników, czy sposób zachowań wobec klienta. Tu przykładem może być kawiarnia Coffee Starbucks, gdzie pracownicy wywołują Cie z imienia, gdy Twoja kawa jest już gotowa. To jest coś co na pewno ich wyróżnia spośród innych kawiarni :). 

Coraz częściej do wyróżnienia się spośród innych firm wprowadzamy do identyfikacji Brand Hero, który może wywierać pozytywne emocje, ale przede wszystkim jest odpowiedzialny za budowanie relacji między marką a jej klientem. Więcej na temat Brand Hero przeczytasz tutaj

Nasze projekty
  • Wszystko
  • Kreacja wizualna
  • Internet
  • Produkcja reklamy
Zobacz więcej
Zwiń